Het PA Bureau

Inside the Job Het PA Bureau

Management Assistant en Office Manager: beide klinken als mooie, interessante functies, maar wat doen ze nou eigenlijk precies? In deze ‘Inside the job’ lees je met welke taken en zaken een MA en een OM zich zoal bezighouden.

Inside the Job

Management Assistant

Een Management Assistant maakt vaak onderdeel uit van een team met collega-assistenten. Samen met deze andere assistenten ondersteunt de Management Assistant een of meerdere managers, directeuren of een voltallig MT. Verantwoordelijkheden liggen vooral op het organisatorische en administratieve vlak: agendabeheer, vergaderingen organiseren, correspondentie bijhouden, documenten opmaken en notuleren.

Lees hier alles over Management Assistants 

Office Manager

Als je een kantoor binnenloopt, is de Office Manager vaak de eerste persoon die men ziet. Dat is symbolisch voor de rol: een Office Manager is de spin in het web die ervoor zorgt dat het reilen en zeilen op kantoor vlekkeloos verloopt. Dat komt met een breed en divers takenpakket, met zowel facilitaire, HR- als marketing-gerelateerde verantwoordelijkheden. Zaken als contractmanagement, projectadministratie, mailings bijhouden, websitebeheer, onboarding van nieuwe collega’s, mails bijhouden en kantoorbenodigdheden bestellen behoren tot de taken van een Office Manager. In sommige gevallen geeft de Office Manager leiding aan een of meerdere assistants, en hier en daar vervult een Office Manager ook PA-taken voor de directie.

Lees onze blog over Personal Assistants en Executive Assistants