Meant to be
Roxanne werkte al zes jaar bij Talpa. In die jaren zag ze het bedrijf van zeventig naar negenhonderd (!) mensen groeien. Ook haar eigen rol als assistant veranderde. Toen de fusie met RTL niet doorging en ze merkte dat ze de één-op-één ondersteuning van een executive miste, besloot ze dat het tijd was op zoek te gaan naar iets nieuws. Een paar dagen later zag ze op LinkedIn de vacature bij Sony Music. “Ik had al langer de wens om ooit voor een platenmaatschappij te werken. Dat ik juist die week deze vacature zag, was echt meant to be’.
Sollicitatiegesprek
Sollicitatiegesprekken zijn niet bepaald Roxanne’s hobby. “In zo’n gesprek ben je heel erg bezig met indruk maken, dat voelt nogal out of my comfort zone. Natuurlijk wilde ik tijdens mijn eerste gesprek met Toon een goede indruk achterlaten, maar op de een of andere manier voelde het meteen behoorlijk ontspannen. Binnen een week volgde het tweede gesprek, en een paar weken later begon ik. Ik heb me bij Sony vanaf het eerste dag ontzettend thuisgevoeld.”
Neus in de boter
Het eerste jaar was best intens. “Als Executive Assistant wil je alles zo snel mogelijk begrijpen, iedereen leren kennen en elk proces onder de knie hebben, maar sommige dingen hebben nou eenmaal tijd nodig. Ik viel meteen met m’n neus in de boter: zes weken na mijn eerste dag stond het jaarlijkse zomerevent van Sony Benelux op de agenda. Dat is een evenement waar alle medewerkers uit Brussel en Amsterdam – in totaal zo’n zestig mensen – samenkomen voor een uitgebreide company presentation, gevolgd door een barbecue. Dat event organiseren was een flinke sprong in het diepe, maar tegelijkertijd ook de perfecte manier om het bedrijf en de mensen te leren kennen.”